Vitaminok és ásványok

E-vitamin

Az E-vitamin (tokoferol) a legerősebb antioxidáns az összes ismert vitramin közül, védi a sejtjeinket a szabad gyökök ellen. A sejtmembrán szerkezeti eleme. Javítja a szervezet oxigén-felhasználásának hatékonyságát. Hatással van a bőr állapotára, megelőzi a májfoltok kialakulását, kisimítja a ráncokat, megfiatalítja a bőrt és a hajat. csökkenti a gyulladásokat, csökkenti a vérnyomást, vizelethajtó. Részt vesz a sperma és a progeszteron termelésében, növeli a potenciát, valamint segíti az ovulációt és a megtermékenyítést, befolyásolja a terhesség normális lefolyását.

A-vitamin

Az A-vitamin más néven retinol. Kétféle alakban fordulhat elő, A-elővitamin más néven retinol; ezek állati eredetű élelmiszerekben található és A-provitamin, más néven karotin, állati eredetű és növényi eredetű élelmiszerekben is megtalálhatóak. A karotinok fontos antioxidánsok. Az A-vitamin segíti elő az érzékelést, a hallást, a szaglást és az ízlelést. Nélkülözhetetlen a sejtek növekedéséhez, fejlődéséhez és az immunrendszer működéséhez. Fontos szerepet játszik a bőr-, valamint a nyálkahártya képződésében és működésében.

B12-vitamin

A B12-vitamin egy vízben oldódó, színtelen és szagtalan, mely részt vesz a fehérje-, szénhidrát-, és zsíranyagcserében egyaránt. Szervezetbe való beépüléséhez a B-vitamin csoport minden tagjára szükség van. Az emberi vastagbélben is élő mikroorganizmusok, baktériumok és gombák, egészséges bélflóra esetén, képesek a szervezet számára elegendő B12 vitamint előállítani, és a szervezet is képes mindezt a vastagbélből felszívni és így hasznosítani.

B9-vitamin

A B9-vitamin más néven folsav, mint a B csoport összes többi tagja ez is vízben oldódik. Szükséges az agy, a vese, a pajzsmirigy, a köztiagy működéséhez, és a vérlemezkék képzéséhez. Zsírbontó hatással is rendelkezik, így az érrendszeri betegségek megelőzése szempontjából is fontos a szervezet számára. Hiánya idegi károsodást, fáradékonyságot, koncentrálási zavart, az emlékezőképesség romlása jelentkezhet. Csökken a fizikai teljesítőképesség, fokozódik az érelmeszesedésre való hajlam. Cukorbetegségben szenvedőknél könnyebben alakul ki a vitaminhiányos állapot.

B6-vitamin

A B6-vitamin, más néven piridoxin, vízben oldódó vitamin. Legfőbb feladata az aminosavak átalakítása, az aminosavak, fehérjék, esszenciális zsírsavak anyagcseréjének, az ideg-, és immunrendszer működésének illetve a bőr épségének, szépségének fenntartása. Csökkenti a vesekő kialakulását, és a menstruációs panaszokat. Mérsékli a szájszárazságot és a vizeletürítési problémákat, az éjszakai izomgörcsöket, lábikragörcsöket, kézzsibbadást, a végtagok ideggyulladását.

B5-vitamin

A B5-vitamin, vagyis más néven a pantoténsav, vízben oldódó vitamin. Kulcsfontosságú az olyan vegyületek képzésében, melyek segítenek a vörösvérsejtek képzésében, a zsír és cukor lebontásában. Ez a vitaminunk minden sejtünk számára fontos, hiánya nem fordul elő, a táplálékok biztosítják a megfelelő mennyiséget a szervezetünknek. Jótékonyan hat a bélműködésre, felgyorsítja az anyagcserét, energiát biztosít a cukor és zsírok bontásával, valamint csökkenti az allergiás gyulladásokat, és gyorsítja a gyógyulási folyamatokat Jelentős szerepe van az idegek közötti kommunikációba.

B2-vitamin

A B2-vitamin, más néven riboflavin. Létfontosságú a sejtek oxigént igénylő folyamataihoz. A zsírok, fehérjék, szénhidrátok anyagcseréjéhez nélkülözhetetlen. Sajnos ez a vitamin sem tárolódik a szervezetünkben, azaz vízben oldódó. Azért van szüksége a szervezetünknek a B2-vitaminra, mert jó hatással van a növekedésre és a szaporodásra. A bőr, a haj, a körmök, a száj egészségesebb lesz tőle. Javítja a látást, csökkenti a szem kifáradását. Forrásai a tej, belsőségek, élesztő, sajt, tojás, hal. Felszívódását segíti a B-vitamin csoport minden tagja és a szelén.

B1-vitamin

A B1-vitamin, azaz tiamin, az idegrendszer energia ellátásában nélkülözhetetlen szerepet játszik. Segíti a szervezetet a zsírok, szénhidrátok és alkoholok lebontásában, átalakításában. Gondoskodik az idegsejtek és a szívizom optimális működéséről. Hiánya okozhat fáradékonyságot, memória- és alvászavarokat, nyugtalanságot. A terhesség és szoptatás alatt a B1-vitaminnak a szükséglet megnő. Hiányának tünetei a fejfájás, étvágytalanság, gyomorfájdalom, székrekedés, memória- és koncentrációs zavarok.

Kalcium

A kalcium a biogén elemek királya. Azokat az elemeket, amelyek a sejt építőanyagaiként, vagy életfolyamatainak részeseként a sejtben megtalálhatóak a biogén elemek csoportjába soroljuk. A kalcium nagyon sok fontos funkciót lát el a szervezetben, pl. elősegíti a tápanyagok bejutását a sejtekbe. A szervezetben legnagyobb mennyiségben megtalálható ásványi anyag. A kalcium javasolt napi adagja felnőtteknek 800-1200 mg. A foszforral együtt felelős a csontok és a fogak egészségéért, a magnéziummal karöltve pedig a normális szívműködésért, és vérkeringésért is felel.

Cink

A cink hiányában elveszíthetjük a szaglásunkat, az ízlelésünket, a szájnyálkahártya megvastagodik és eldurvul, ezáltal eltömődnek az ízlelőbimbók és étvágytalanság lép fel. Hiánya okozhat még allergiás bőrproblémákat, pattanásokat, kopaszodást. Erős antioxidáns. Szükséges a nyirokrendszer normális tevékenységéhez, amely nagy szerepet játszik az immunitásban. A C-vitaminhoz hasonlóan teljesen hatástalanítja a vírusfertőzést, ha a betegség kezdeti stádiumában egy nagy adag cinket veszünk be.


Adatvédelem

A weboldal nem a TIENS Hungary Kft. hivatalos oldala!
A TIENS termékek a szervezet regeneráló- és természetes funkcióinak segítését, valamint a belső energia- és pH egyensúly helyreállítását szolgálják!
Indokolt esetben konzultáljon orvosával, vagy kérje munkatársaink segítségét!
TIENS - Egészséget és bőséget mindenkinek

Copyright 2011. Keletimedicinatitkai.hu Minden jog fenntartva

Készítette: Weblaptitkok.hu - Bevételnövelő weblapok | Prémium oktatóvideók